Przeskocz do treści

Witamy serdecznie! Już po święcie Międzynarodowego Dnia Rodziny, ale chcemy Wam jeszcze przesłać obraz plastyczny wykonany w Świetlicy dla Was i Waszych rodzin.Pozdrawiamy!

WITAMY! Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny. Mając na uwadze, że bliskie i serdeczne relacje z rodziną to klucz do szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas z tej okazji życzymy wszystkim po prostu, odkrywania radości z bycia razem z rodziną.

Cytat dnia: „Radość przychodzi w zaskakujący sposób, a mianowicie wtedy, gdy najważniejsze jest dla nas to, by radośni byli ci, których kochamy...” - Marek Dziewiecki

Witamy bardzo serdecznie! Jest iskierka nadziei, że wkrótce się spotkamy. Póki co, trzymajmy się na odległość. Dziś dalszy ciąg zabaw językowych. Wszyscy chcemy prawidłowo komunikować się z innymi ludźmi, bo jak powiedział poeta, ,,chodzi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. Aby tak było, trzeba ćwiczyć. A więc do dzieła.

1. Podajemy dowolny rzeczownik i dobieramy do niego jak najwięcej przymiotników.

2. Układamy zdania z określoną ilością wyrazów np. 5, 7 wyrazów na dowolny temat, potem na zadany temat.

3. Wybieramy dowolną literkę i układamy zdania, w których wszystkie wyrazy zaczynają się na tę literkę np. ,, Smutna Sabinka smakuje słodki syrop sosnowy”.

4. Wybieramy wyraz np. ,,wiosna” i układamy zdania, w których kolejne wyrazy zaczynają się na kolejne litery tego wyrazu.
Przykład ,, Wszędobylska Iwona ogląda systematycznie nowe afisze”.

Przyjemnej zabawy.

Witamy! Dziś będzie o rozwijaniu umiejętności matematycznych. Podstawową umiejętnością jest klasyfikowanie, czyli dostrzeganie różnic i podobieństw. Klasyfikować można wszystko; zabawki, książeczki, owoce, warzywa, zwierzęta. Doskonałym materiałem do tego typu działań są drewniane klocki, które znajdują się w każdym domu. Bawmy się z rodzeństwem i rodzicami. Ważne, aby po każdej propozycji uporządkowania ułożyć klocki zgodnie z podanymi cechami. Pozwala to eliminować ewentualne błędy i podpowiada nowe, poprawne rozwiązania. Zabawa utrwalająca cechy klocków. W dwóch pudełkach po butach przygotowujemy identyczne zestawy klocków. Przykrywamy je chusteczką. Wkładamy pod nią ręce. Jedna osoba opisuje cechy klocka, który wybrała, druga w swoim zestawie odszukuje identyczny. Na dany sygnał obie osoby wyjmują klocek i sprawdzają poprawność wykonania. Po takich zabawach dziecko nie będzie miało problemu z geometrią, szybko zrozumie cechy brył geometrycznych.