Przeskocz do treści

Witamy! Dni coraz cieplejsze, mniej ograniczeń, ale jeszcze nie czas na spotkanie. Przez cały okres odosobnienia staramy się podpowiadać, jak sprawniej się uczyć. Dziś matematyka i tabliczka mnożenia i dzielenia. Jeśli ją opanujemy, nauka matematyki na wyższych etapach będzie o wiele prostsza. Jak to zrobić?Krok pierwszy – zrozumienie, że mnożenie zastępuje dodawanie jednakowych liczb, a dzielenie odejmowanie takich samych liczb.2+2+2+2+2+2=6x2=1212-2-2-2-2-2-2=0 więc 12:2=6 bo odejmowaliśmy 6 dwójekTakich ćwiczeń wykonujemy jak najwięcej.Krok drugi – liczymy wielokrotnościami;2,4,6,8,10,12,14,16,18,203,6,9,12,15,18,2124,27,304,8,12,16,20,24,28,32,36,405,10,15,20,25,30,35,40,45,506,12,18,24,30,36,42,48,54,607,14,21,28,35,42,49,56,63,708,16,24,32,40,48,56,64,72,809,18,27,36,45,54,63,72,81,9010,20,30,40,50,60,70,80,90,100Te ćwiczenia pomagają nam opanować tabliczkę mnożenia na pamięć, ale jeśli jej nie opanujemy, pozwolą nam szybko wykonać właściwe obliczenia. Najważniejsze, to nigdy nie poddawać się, powiedzieć nie wiem. Dzielenie to odwrotność mnożenia. Jeśli wiem, że 7x8=56 to 56:7=8 lub 56:8=7Życzymy wytrwałości. Pamiętajcie, ta umiejętność służy nam do końca życia, każdego dnia jest przydatna.

Witamy serdecznie! Już po święcie Międzynarodowego Dnia Rodziny, ale chcemy Wam jeszcze przesłać obraz plastyczny wykonany w Świetlicy dla Was i Waszych rodzin.Pozdrawiamy!

WITAMY! Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny. Mając na uwadze, że bliskie i serdeczne relacje z rodziną to klucz do szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas z tej okazji życzymy wszystkim po prostu, odkrywania radości z bycia razem z rodziną.

Cytat dnia: „Radość przychodzi w zaskakujący sposób, a mianowicie wtedy, gdy najważniejsze jest dla nas to, by radośni byli ci, których kochamy...” - Marek Dziewiecki

Witamy bardzo serdecznie! Jest iskierka nadziei, że wkrótce się spotkamy. Póki co, trzymajmy się na odległość. Dziś dalszy ciąg zabaw językowych. Wszyscy chcemy prawidłowo komunikować się z innymi ludźmi, bo jak powiedział poeta, ,,chodzi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. Aby tak było, trzeba ćwiczyć. A więc do dzieła.

1. Podajemy dowolny rzeczownik i dobieramy do niego jak najwięcej przymiotników.

2. Układamy zdania z określoną ilością wyrazów np. 5, 7 wyrazów na dowolny temat, potem na zadany temat.

3. Wybieramy dowolną literkę i układamy zdania, w których wszystkie wyrazy zaczynają się na tę literkę np. ,, Smutna Sabinka smakuje słodki syrop sosnowy”.

4. Wybieramy wyraz np. ,,wiosna” i układamy zdania, w których kolejne wyrazy zaczynają się na kolejne litery tego wyrazu.
Przykład ,, Wszędobylska Iwona ogląda systematycznie nowe afisze”.

Przyjemnej zabawy.