Przeskocz do treści

„Nasza rzeka – Kraczewianka”

Witamy serdecznie!
W minionym tygodniu wykonywaliśmy zadania związane z realizacją przedsięwzięcia „Nasza rzeka – Kraczewianka”.
Jak przebiegały nasze badania?
Otóż głównym celem było określenie stanu czystości rzeki pod względem zanieczyszczeń fizykochemicznych, zaśmiecenia koryta i brzegów. Badania były prowadzone w grupach w/g arkusza wyników badań – „Woda w Twojej rzece”, „Brzeg Twojej rzeki” oraz indywidualnie „Dolina Twojej rzeki”. Polecenia w arkuszach do badań zostały jasno, czytelnie i konkretnie sformułowane. Zakres badań obejmował ogólne informacje dające się zaobserwować w bardzo prosty sposób takie jak: szerokość, głębokość rzeki, prędkość przepływu i temperaturę wody, opis dna rzeki. Jednym z zadań było między innymi zanotowanie wszystkich napotkanych śmieci zarówno tych znajdujących się w wodzie jak i tych na brzegu w odległości nie większej niż 2m od wody. W czasie przeprowadzonych badań nad rzeką uczestnikom wyprawy dało się zaobserwować następujące ptaki; pliszkę siwą, krzyżówkę i łyskę. Nazwanie roślin, które rosły na brzegu rzeki tj. trawy, trzcinę pospolitą jaskier, paproć i miętę nadwodną nie sprawiały im żadnych trudności. Dużym zainteresowaniem wśród wychowanków świetlicy cieszyło się badanie określające odczyn pH wody z rzeki przy użyciu wskaźnika – wywaru z czerwonej kapusty.
Wypełniając indywidualnie polecenia z arkusza „Dolina twojej rzeki” mamy nadzieję, że młodzież zacznie racjonalnie wykorzystywać wodę w swoich domach, uwzględniając mycie, przygotowanie posiłków, pranie, zmywanie czy podlewanie ogrodu z wykorzystywaniem deszczówki. Pozdrawiamy!
Poniżej zamieszczamy galerię zdjęć z odbytych zajęć.